De meeste bedrijven zetten te klassiek in op traditionele kanalen die niet altijd veel opbrengen. Ondernemers moeten beseffen dat ze moeten inzetten op de kanalen die het best renderen voor jouw business.
Wekelijks doe ik een korte talk van circa 10 minuten met Jens De Meester over feiten die ons pad kruisten bij JAYJAYS en Webhero.
Belangrijke lessen:
-
Waarom is een Facebookpagina geen echte must?
-
Ondernemers weten vaak niet goed waar de beste opportuniteiten zitten en moeten dus vertrouwen hebben in hun agency waarmee ze werken.
- We zien dat ondernemingen vaak focussen op een onderdeel van het verhaal, maar het grote verhaal uit het oog durven te verliezen.
- Het is soms moeilijk om nieuw technologieën uit te leggen en er bijgevolg budget voor te krijgen.
- Bedrijven zijn goed in hun primaire businessactiviteit. Marketing is bijgevolg secundair en zit in hun blind spot. Daarom hebben ze moeite om te investeren.
- Bedrijven steken vaak veel geld in een nieuwe website, maar hebben dan niet meer genoeg budget voor hun marketing.
- Meer bezoekers naar je website halen lijkt vaak het meest logische, maar conversie optimalisatie wordt te vaak vergeten.
- Hoe ziet een e-commerce funnel eruit en hoe kan je elke stap dan optimaliseren?
- Digital marketing is testen, testen, testen, ... maar je vertrekt vanuit 'best practices'.
Conclusie:
1) Focus op het grote geheel en zoek waar jij het beste resultaat mee hebt.
2) Onderzoek waar je kan optimaliseren, liefst zo dicht mogelijk bij de plaats waar de conversie plaatsvindt.
Co-founder Webhero en Webhero Academy