In cijfers: waarom vanaf nu marketing voeren op Instagram?
Céline – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale - 14 mei 2019
Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn of Snapchat? Twijfel je nog op welk sociaal medium je best een marketingcampagne opstart? Dit artikel werkt die twijfel weg.
Kijk eens naar Instagram. Dit is ook voor bedrijven hét sociale netwerk. Merkverhalen in foto’s en korte video’s doen het op dat netwerk veel beter dan op Facebook en andere sociale media.
1. Advertenties worden herinnerd
Je advertenties worden gezien. Bovendien herinneren mensen zich na twee dagen 2,8 keer beter advertenties op Instagram dan die op andere sociale media. Dit noemen ze een betere ‘ad recall’.
2. Meer engagement op Instagram
Commerciële foto’s en video’s leveren op Instagram 58 keer meer engagement op dan op Facebook. Zelfs 120 keer meer dan op Twitter, zegt het onderzoek Advertise on Instagram.
3. Gericht op juiste doelgroep
De kennis van Facebook om advertenties te targetten wordt nu ten volle ingezet voor Instagram. Dit geeft je de mogelijkheid om jouw doelgroep zeer precies te omschrijven. Kies de locatie, interesses, demografische kenmerken … van wie je wil bereiken.
4. Mobiel netwerk
Belangrijk is dat Instagram mobiel is, meer dan andere netwerken. Gebruikers checken Instagram de hele dag tussendoor op hun smartphone. Vermits we steeds meer online tijd op onze smartphone doorbrengen, zal dit netwerk nog lange tijd groeien.
5. Mooie foto’s doen klikken
Advertenties die het best lijken op organische content hebben het meeste effect. Deel daarom mooie foto’s met een inspirerende quote en leuke, populaire hashtags. Betaalde content moet er zo leuk uitzien als je onbetaalde posts.
Op zoek naar inspiratie? Lees het artikel Hoe maak je snel iets dat werkt op Instagram?