Wil je jouw klanten een gepersonaliseerde surfervaring geven wanneer ze je website bezoeken? Maak dan gebruik van smart content.
Zou het niet goed zijn dat iedere klant net die informatie te zien krijgt op je website die bij zijn behoefte past. Dat websites iets minder statisch zijn en zich telkens opnieuw aanpassen aan de unieke bezoeker. Klinkt als science fiction? En toch is het mogelijk dankzij smart content!
Wat is smart content?
Laten we beginnen met kort uit te leggen wat smart content is. Het principe is in feite eenvoudig: de inhoud die de bezoeker te zien krijgt is aangepast aan zijn of haar profiel. Uit de hele inhoud van je site wordt enkel die informatie getoond die relevant is voor je klant.
Zo krijgt een potentiële klant die jouw product of dienst nog moet leren kennen andere informatie te zien dan wie al klant is. Logisch, want beide profielen hebben nood aan andere informatie. Wanneer die eerste jouw website bezoekt wil die je bedrijf en aanbod leren kennen. Het tweede profiel heeft waarschijnlijk meer nood aan ondersteuning, after sales informatie,…
Maak je gebruik van smart content dan is de inhoud van je site dynamisch en stel je voor iedere klant telkens opnieuw een gepersonaliseerd pakket met informatie samen. En je kan nog verder gaan! De hele look and feel van je site wordt aan de klant aangepast, inclusief afbeeldingen.
Op basis van de informatie die je hebt (uit je eigen CRM, maar ook uit andere software die het surfgedrag en de interesses van de bezoeker registreert) wordt de meest relevante content uit een database gehaald en instant getoond aan de bezoeker.
De voordelen van zo’n gepersonaliseerd systeem
Marketeers zijn het er allang over eens dat gepersonaliseerde campagnes meer aandacht krijgen van de klant en vaker tot conversies (lees: verkopen) leiden. Dat is niet te verwonderen want de bezoeker krijgt meteen een aanbod op maat te zien.
Met smart content voer je dus veel doelgerichtere marketing acties. Je benadert iedere doelgroep met andere inhoud, aangepast aan de interesses van de groep. Met een klassieke marketing campagne kan je hoogstens enkele verschillende versies van je verhaal voorzien, bij smart content ga je eindeloos variëren. Je spreekt een veel breder publiek aan met content die op maat van de individuele klant lijkt te zijn geschreven.
En tegelijk win je heel veel tijd. Je hoeft niet langer te investeren in tijdrovende sessies om doelgroepen te bepalen en je campagnes daarop af te stemmen. Neen, je maakt gebruik van de recente artificiële intelligentie en alle data die voorhanden is. Jouw website doet de rest.
Klinkt het allemaal wat ingewikkeld en weet je niet goed hoe ook jij je klant op die manier een persoonlijke surfervaring kan geven? Geen nood, Simply Klever staat voor je klaar om smart content in jouw website te integreren. Wij ontwerpen voor jou een volledige site op maat die voldoet aan de meest recente technische eisen. Wij kunnen zelfs de inhoud van je website verzorgen met professionele teksten die scoren in de zoekmachines.