Waarom dynamische banners je meer klikken opleveren bij online adverteren
Céline – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale - 7 mei 2019
Banners zijn nog steeds interessant om online reclame te maken voor je website of webshop. Zeker wanneer je deze online 'affiches' dynamisch maakt.
Met zoveel aandacht voor SEO en berichten betalend verspreiden via sociale media vergeten we bijna dat de allereerste manier van reclame maken op het internet nog steeds levend is.
Waarom je ook jouw zaak doet groeien met online banners:
Wat zijn dynamische banners?
Een banner kennen we allemaal. Heel wat sites die we bezoeken, hebben er bovenaan, links, rechts en onder. Het zijn lange of geblokte advertenties die naast de content worden geplaatst op websites met veel bezoekers. Steeds meer banners bevatten teksten en beelden die wisselen, video of zelfs geluid. Dit zijn dynamische banners.
Aantrekkelijk is dat je niet persé betaalt om de banner te publiceren. Wel betaal je een paar cent – soms zelf te kiezen hoeveel – per bezoeker die via de banner naar jouw site doorklikt.
Waarom is het belangrijk voor jou?
Banneradvertenties zijn een van de populairste vormen van online reclame. Ze zijn een prima instrument om het aantal bezoekers op je site en jouw merkbekendheid te verhogen. Met de juiste triggers verbeter je vervolgens je verkoop- en winstcijfers.
Wat brengen dynamische banners op?
We weten van dynamische banners dat ze meer aandacht trekken en meer klikken opleveren dan de statische variant. Je scoort een hogere click-through-ratio (CTR) én een lagere prijs per click (CPC) met bewegende beelden. Hierdoor betaal je misschien minder dan je concurrenten voor meer bezoekers.
Een grote uitdaging is om de bezoekers van de websites waarop je adverteert niet te enerveren. Speel met kleuren, woorden, geluid en video. Stuur bij wanneer de clicks onder de verwachtingen liggen.