Hoe helpt Facebook Advertentiebeheer u betere online campagnes maken?

Carmen – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale - 16 december 2019

Facebook

Adverteren op Facebook is interessant omdat je uiterst zorgvuldig op de juiste mensen kan mikken. Hoe helpt Facebook Advertentiebeheer je hierbij? En voor de gevorderden: ken je deze 3 trucjes al?

Wat is Facebook Advertentiebeheer?

Advertentiebeheer is het dashboard van Facebook waar je Facebookadvertenties opmaakt en beheert. Je stelt er de doelgroepen voor advertenties in, net zoals het budget per dag of per campagne. Eens gelanceerd volg je er hoe de advertenties aangeklikt worden. 

Via de link https://www.facebook.com/ads/manager beland je op het advertentiebeheer als jouw zaak al actief is op Facebook.

Gemakkelijk starten

Advertentiebeheer maakt het gemakkelijk om te adverteren op Facebook. Ook voor beginners! Het begeleidt jou stap voor stap doorheen de workflow. 

Volg deze stappen, te beginnen met het aanvinken van het doel van de campagne: jouw pagina of bericht promoten, meer bezoekers op jouw website genereren of meer leads genereren. Hou dit doel in gedachten bij het opmaken van de advertentie. 

3 trucjes voor betere resultaten

Deze 3 trucjes verbeteren het resultaat van uw advertenties gevoelig.

 

Trucje 1: A/B-testing laat je verschillende versies van een advertentie testen. Zo weet je welke tekst, welk beeld of promotie het beste werkt. En je leert op welke doelgroep je het beste mikt. Met deze kennis verbeter je ook toekomstige campagnes. Klik hier voor meer info over A/B-testing.

 

Trucje 2: In de Creative Hub bouw je de beste advertentie. Je speelt met verschillende afbeeldingen, een carrousel of video, een actieknop… Je ziet hoe de advertentie eruitziet vooraleer je deze advertentie via het Advertentiebeheer online plaatst. Bovendien bezorgen andere campagnes jou inspiratie. Klik hier voor meer info over de Creative Hub.

 

Trucje 3: Tekstcontrole meet de hoeveelheid tekst op jouw afbeelding. Deze oplossing behoedt jou voor de fout om te veel tekst te plaatsen, en zo het succes van uw advertentie te verlagen. Maar hoeveel tekst kan? Klik hier voor meer info over Tekstcontrole.

 

Wie de tijd neemt om Advertentiebeheer grondiger te bekijken en te gebruiken, maakt betere campagnes. Profiteer hierbij zeker van de drie trucjes die we ontdekten in het Advertentiebeheer.

Carmen – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale

Wat is affiliate marketing en hoe begin je eraan?

Tine - De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale

Waarom lead generation zo belangrijk is voor je zaak

Tine - De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale

Adverteren op YouTube voor beginners

Tine - De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale