Zo laat je nieuwsbrieven leven buiten de mailbox
Céline – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale - 13 mei 2019
E-mailmarketing is nog steeds een interessante manier om aankopen te stimuleren. Wist jij dat je dit potentieel kan verhogen met een kleine extra inspanning? Of hoe je nieuwsbrieven best deelt via sociale media.
Waarover gaat het?
Nieuwsbrieven zijn een relatief goedkope manier om klanten rechtstreeks te bereiken. En zeker met deze tips worden mailings geopend. Als je daarnaast op sociale media actief bent, loont het de moeite om deze e-mails aan je sociale media-feed te koppelen.
Zo laat je de nieuwsbrief ook leven buiten de mailbox: op Instagram, Facebook, Twitter, …
Waarom is het belangrijk?
Je boekt succes als 15 tot 40% van de ontvangers een nieuwsbrief opent, vertelt het artikel Vanaf welke open ratio is je nieuwsbrief geslaagd? Deze open rate krik je op door hetzelfde publiek ook via sociale media te informeren over de aanbiedingen uit de mailing. Tegelijkertijd vergroot je het bereik. Als je de nieuwsbrief deelt op sociale media spreek je een breder publiek aan, inclusief nieuwe geïnteresseerden en potentiële klanten.
Hoe mailings delen op sociale media?
Bedrijven die het verstandig aanpakken, hebben één holistische visie op online marketing. Hierin zijn nieuwsbrieven gekoppeld aan berichten op sociale media en online advertenties.
Start met het koppelen van je sociale media-accounts aan je mailingtool, zoals bijvoorbeeld Campaign Monitor. Ontdek hier hoe je een e-maillijst oplaadt op sociale media.
MailChimp vertelt in het artikel Give your e-mails life outside the inbox hoe je de beelden uit een mailing kan posten op Facebook, Instagram en Twitter.