Als enige zorgmarketingbureau in Vlaanderen krijgen we zeer veel vragen van zorgprofessionals over hun "onlinemarketing". Daarom zijn we gestart met het geven van opleidingen op maat van verschillende disciplines in de zorg.
1. Thuisverpleegkundigen
In Vlaanderen & Brussel tezamen zijn er plusminus 11.000 zelfstandige thuisverpleegkundigen actief die zeer vaak werken in groepsverband. We hebben een specifiek opleidingspakket (inclusief naslagwerk) uitgewerkt voor deze thuisverpleegkundigen dat hen zal helpen zichzelf uniek te positioneren op sociale media. De cursus wordt zo gegeven dat iedereen ook kan leren van elkaar met veel proactieve workshopelementen.
We tonen hen bijvoorbeeld de meest laagdrempelige en betaalbare manier om afbeeldingen te ontwerpen voor zichzelf of goede foto's te nemen via hun eigen smartphone. De resultaten hiervan kan men dadelijk gebruiken op hun eigen sociale media.
2. Huisartsen
Huisartsen mogen geen "reclame" maken. En dat hoeft ook niet! Wat ze wel kunnen doen is gratis advies geven via hun website of sociale media. Advies dat een belangrijke tegenhanger zou kunnen/moeten worden voor de vaak foute dingen die mensen vinden bij dr. Google. In deze cursus helpen we huisartsen dergelijke advieskanalen opzetten en onderhouden.
3. Apothekers
Apothekers krijgen steeds meer een adviesfunctie. Net zoals bij artsen kunnen ze een advieskanaal opstarten via Facebook of Instagram afhankelijk van het onderwerp. Het verschil tussen artsen en apothekers is dat ze, afhankelijk van het onderwerp, een koppeling kunnen maken met een bepaald hulpmiddel dat de patiënt zou kunnen helpen. We zoeken hier samen met de apotheker de grens op tussen het geven van advies en het maken van promotie met de doelstelling om werkelijk de eindklant te willen helpen.
4. Kinesitherapeuten
Kinesitherapeuten kunnen de mooiste anonieme verhalen vertellen van revalidaties die ze begeleid hebben. Ze kunnen oefeningen laten zien die mensen met een bepaalde aandoening zou kunnen ondersteunen of helpen.
De opleiding die we voor kinesitherapeuten hebben voorzien heeft een welbepaalde focus op sociale media en video. Dit omdat kine draait om bewegingen die zeer goed op beeld weergegeven kunnen worden.