Sociale media gratis? Ja, voor een groot stuk kan je via organische posts best veel bereiken. Aanvullend met wat advertenties versterk je het geheel. Maar ook in transparantie dien je te investeren.
Transparant zijn over je bedrijf en je businessleven, het is een hele uitdaging. Niet elke ondernemer wenst alles te vertellen op het internet over zijn bedrijf. Weliswaar loont het toch om zo open mogelijk te zijn. Denk maar aan Open Bedrijvendag. Mensen houden ervan om bedrijven van dichtbij te zien. Het geeft ze een gevoel van vertrouwen.
Probeer dit dus ook zo te doen op je sociale media: geef ze een blik achter de schermen, toon ze allerlei zaken, de zaken die je uiteraard zelf kiest en die mooi ogen naar de buitenwereld. Zo bouw je vertrouwen bij hen op.
Niet enkel je aanbod, product of dienst boeit de potentiële klanten, maar ook de onderneming zelf en alles wat erbij komt kijken. Die zaken kunnen heel waardevol zijn in je sociale media marketing. Hierdoor kan je bijvoorbeeld ook subtiel de prijszetting verklaren. Laat mensen zien welke moeite je zoal moet doen om tot je aanbod te komen. De klant begrijpt zo beter een bepaalde prijs.
Open en transparant zijn op sociale media loont!
Je mag social media zomaar, gratis gebruiken maar ze worden pas écht rendabel als je daar investeert met transparantie!